محفل بزرگ به خاطر عيدسعيد قربان
مشعل مشعل

شام 24 دسامبر محفل با شکوهي از سوی کانون فرهنگي پيوند بخاطر بزرگداشت از عيدسعيد قربان در رستورانت برادران حيدری واقع در شهر بيفروايک هالند راه اندازی گرديده بود.

محفل با تلاوت آياتي چند از قرانکريم شروع و سپس آقای داکتر محمدآصف هوتکي مسوول کانون فرهنگي پيوند ضمن خوش آمديد و ابراز گرمترين مراتب تبريکي عيد،گزارش کار و فعاليت کانون را به خوانش گرفت.

سپس آقای سلطان محمدبنياد جنرال قونسل افغاني در هالند سخنراني نموده،ضمن اظهار سپاس و امتنان از ابتکار کانون فرهنگي پيوند مبني بر تدوير همچو محافل شاندار،از اقدامات جنرال قونسلي افغانستان در دفاع از حقوق پناهجويان هم ميهن ما ياددهاني نموده،بازگشت اجباری شماری از پناهجويان افغان را که در مغايرت با توافقنامه سه جانبه(افغانستان،هالند و سازمان ملل متحد) انجام مي يابد،کار خلاف تمام نورم های ديپلماتيک دانسته و آرزو برد تا در آينده بتواند از مجاری رسمي و ديپلماتيک برای برون رفت از اين برخورد غيرقانوني اداره مهاجرت و تابعيت(آی.ان.دی) هالند،اقدامات مشخصي را انجام دهد.

پس از آن آقای صديق وفا معاون اول اتحاديه انجمن های افغانها درهالند سخنراني نموده،پس از آنکه عيد سعيد قربان را به اشتراک کننده گان محفل تبريک و تهنيت گفت،از هيأت رهبری کانون فرهنگي پيوند بخاطر ابتکارات خوب آنها در بسيج هموطنان مهاجر ما بدور کانون سپاس و امتنان کرد.

وی همچنان از جنرال قونسلي افغانستان در هالند و شخص آقای بنياد بخاطر همکاری همه جانبه آنها با پناهجويان افغان ابراز سپاس نمود.

پس از آن کنسرت شاد و دلپذير گروه هنری برادران حيدری شروع و با آهنگ های شاد در گرمي محفل افزودند.

گفتني است که آقای کريم لمر غزل خوان محبوب و دوست داشتني نه تنها آهنگ های دلنشين و مقبول را به اشتراک کننده گان محفل پيشکش نمود،بلکه بخاطر جالب شدن هرچه بيشتر برنامه با اجرای مصرع هايي از آهنگ های مختلف، نام سرودپردازان آنها را از حاضرين پرسيده و برای برنده گان لوح فشرده(سي دی) آوازخوانان مشهور کشور ما را هديه ميداد.

همچنان در جريان محفل قرعه کشي تکت های لاتری کانون انجام يافته و تحايف گرانبهايي چون تلويزيون،کمپيوترهمراه Laptop،دی.وی.دی،تيلفون های همراه و  سامان و وسايل متنوع ديگر به برنده گان قرعه از سوی هيأت مديره کانون فرهنگي پيوند اهدأ گرديد.

در اين جشن سرور و شادماني که به گرداننده گي آقای ابراهيم سهار گوينده موفق و با استعداد پيش برده شد،با آنکه برای دوصد نفر کارت دعوت ارسال گرديده بود،بيش از 300 تن هم ميهنان مهاجرما از نواحي الکمار و اطراف آن که از برنامه های پيشين کانون فرهنگي قصه های جالب و درخور ستايش شنيده بودند حضور بهم رسانيده و تا نيمه های شب با رقص و پايکوبي به خاطرات شان از آن جشن افزدند. 


December 29th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها